Az előzőekben átgondoltuk az ingatlanunk előnyeit, hogy miért akarjuk eladni az ingatlanunkat, ami segít az árat is belőni. Meghatároztunk egy szűkebb célcsoportot, amelyet célzottan akarunk elérni, hogy növeljük a hatékonyságát a hirdetésünknek. Így elérkeztünk a hirdetésünk megfogalmazásához, minden készen áll.:)
Érdekes böngészni a neten lévő hirdetések között. Valaki nagyon egyszerűen megoldja két-három mondattal, de vannak olyan részletes és hosszú leírások is melyek sok fölösleges információt tartalmaznak.
Törekedni kell az egyszerűségre de minden lényeges dolog legyen benne. Például a falvastagság vagy vakolat vastagsága a hirdetésünk szövegében nem lesz még fontos. Az ilyen részletekre többnyire a személyes találkozáskor elég kitérni. Mindig arra gondoljunk, hogy mi milyen szempontok alapján keresnénk a neten ingatlant. Milyen szűréseket fogalmaznánk meg magunknak. Valószínű, hogy nem a falak színe vagy a kertben lévő növények alapján döntenénk. Ne rakjuk tele a hirdetésünket felesleges információkkal, hiszen minden hirdetés elolvasására nincs az embereknek idejük. Az ingatlant kereső is szűri az infókat olvasás közben, mert minél több hirdetést el akar olvasni.
Nem akarom részletezni, hogy milyen egy jó hirdetés, inkább ide teszek kettő példát, amik szerintem mindennek megfelelnek:
Telek hirdetés:
"Eladó Dunára néző panorámával ............................án egy .............m2-es építési telek. A környéken többnyire újépítésű házak találhatóak. A terület szép, rendezett és a levegő tiszta. Aszfaltos út vezet a telekig. Villany, víz, gáz a telken belül, csatorna az utcában található.
Kiváló lehetőség akár társasház felépítésére is!
Érdeklődni a .........................-as telefonszámon lehet.
Családi ház hirdetés:
"NAGY KERTTEL! ........... kertvárosi részén eladó egy önálló ..... nm-es, három és fél szobás, nagy étkezőkonyhás családi ház, ....... nm-es telken. A ház az 50-es években épült és 2011-ben felújították.
Vadonatúj fa nyílászárók és ereszcsatorna, komplett új tetőszerkezet és cserépzet. A födémszigetelés és a riasztórendszer elő van készítve. Teljesen felújított vizesblokk, külön wc-vel, beépített konyhabútor.
A kertben kétállásos külön garázs található. Nagy, ..... nm-es száraz pince tartozik a házhoz. A kert rendezett és külön locsolóvízóra lett kiépítve az olcsó locsoláshoz (nem kell csatornadíjat fizetni a locsolás után). A gyermekek részére homokozó, kerti hinta található a kertben. A fűtés gázkazánnal, a meleg víz gázbojlerrel biztosított.
Szobák: 7m2, 16m2, 16m2 és 25m2
Konyha + étkező: 36m2
Fürdő: 4m2
Pince: 25m2
Garázs: 30m2
A közelben a .............. bevásárló központ, iskola, óvoda, sportpálya.
Érdeklődés esetén a .........................-os telefonszámon keressenek!"
A fenti két példában lévő dolgokat, tulajdonságokat mindenképp tegyük bele a hirdetésünkbe. Ezeken felül adhatunk még pár infót, de ne vigyük túlzásba!
Az egyik korábbi bejegyzésemben írtam: "Az eladás nem az eladó érzelmi ügye, hanem a vevőé." Azért raktam ezt a mondatot ide még egyszer, mert a vevő érzelmeire legelőször nem a hirdetésünk szövegével fogunk hatni, hanem az ingatlanunkról készült fotókkal.
A következő bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen fotókat érdemes készíteni, amitől a leendő vevőnk egyből szerelmes lesz az ingatlanba.