Mi történik azután, hogy egy tulajdonos meghozta a döntést: eladja az ingatlanját.
Az eladás nem az eladó érzelmi ügye, hanem a vevőé. Meg kell tanulnunk a vevő fejével gondolkodni. Fel kell tenni a kérdést: miért az én ingatlanomat venné meg valaki? Össze kell szedni a házunk, lakásunk előnyeit és erre kell koncentrálnunk. Nem egyformán előny mindenkinek ugyan az dolog, ezért olyan előnyöket kell keresnünk, melyek nagy valószínűséggel a tömegeknek is előny. Például ilyen előnyök lehetnek a közlekedéssel, tájolással, állapottal, stb. kapcsolatos körülmények.
A hirdetési szöveg megfogalmazása az előnyökkel kezdődjön és a végére kell hagyni a felsorolás szerű tulajdonságokat. A szöveg első szava utaljon egy olyan lehetőségre, mely egy szűkebb célcsoportot céloz meg. Ezzel hatékonyan kiemelhetünk egy konkrét üzenetet a keresőknek. Például: ha egy nagy, többszobás, több bejáratú házról van szó, akkor az ideális lehet „ÖSZEKÖLTÖZŐKNEK!”. Vagy egy kétszobás lakáshirdetést kezdhetünk a ”FIATAL HÁZASOKNAK!” kiemeléssel.
Az eladás oroszlán része még csak ezután kezdődik. Meg kell határoznunk az árat, ami nyilván az egyik legfontosabb kérdés eladónak és vevőnek egyaránt.
A következőkben azt fogom körbejárni, hogy az eladás folyamata milyen problémákat vet fel, mik a problémák alapjai és hogyan lehet ezeket megoldani és kitérek arra, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni az ár meghatározásánál.
Egy ingatlanügynök eladó lakást mutat az egyik vevőnek:
- Ennek a lakásnak van hátránya is, előnye is. Hátránya az, hogy egyik oldalon egy vegyi gyár van a közelben, másik oldalon pedig egy vágóhídra néz.
- Na és mi az előnye? - kérdi a vevő.
- Mindig lehet tudni, merről fúj a szél.